donderdag 30 augustus 2018

Donderdag 30 augustus

Donderdag 30 augustus

Hallo iedereen!
Mag ik me even voorstellen? Ik ben Janneke, de eendagsvlieg!
Wat ik vandaag allemaal zag, was gewoon geweldig...
Vanmorgen, toen ik geboren werd, hoorde ik al direct muziek. En plots kwamen er allemaal kleine mensjes uit hun kamer gelopen. Gevaarlijk hoor, want zij liepen tussen de wilde dieren...
Ze liepen de trap af en gingen in de eetzaal zitten.
Wat ik toen zag, zag ik werkelijk nog nooit (ook al werd ik 30 minuten geleden maar geboren). Al die kleine mensjes aten boterhammen met choco. Werkelijk reuzegrote boterhammen! Ikzelf kreeg maar één kruimeltje op.
Daarna vloog ik mee naar de stal en zag ik dat al die kleine mensjes de pony's verzorgden. Ze kregen vers hooi en vers water.
Daarna was het workshop.
De paarden en de poezen leerden de dieren wat nieuwe dierenmanieren, de geitjes gingen vilten, terwijl de kippen ook de andere dieren op de boerderij van vers water en vers hooi gingen voorzien.
De koetjes maakten choco en de honden gingen naar de tuin.
Heel leuk om zo van hier naar daar te vliegen en al die kleine mensjes bezig te zien.
In de namiddag gingen de honden en de kippetjes op stap met de huifkar. In tussentijd zag ik dat ook de andere ploegjes zich kostelijk amuseerden op het erf.
Deze avond was er weer muziek te horen op de boerderij. Ik dacht dat die kleine mensjes het een fuifje noemden of zo. Iedereen was mooi verkleed. Eerst moesten hun moni's grappige opdrachtjes doen. Soms bakten ze er niet veel van en dan moesten alle kleine mannetjes lachen. Maar ze hebben daarna ook veel gedanst. Eerst de kampdans en dan nog allemaal andere dansjes. Nu liggen ze allemaal te knorren in hun bedjes. Morgen hebben ze blijkbaar nog een drukke laatste dag.
Slaapwel iedereen!
Zwaaizwaai!
Janneke, de eendagsvlieg.

Klik hier om naar de nieuwe foto's te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten