vrijdag 27 augustus 2021

Donderdag 27 augustus 2021

Hallo beste boerenkeutels, ik ben Aïsha het peird.

Deze nacht sliepen er vervelende kinderen in mijn stal, ik heb ze dan maar wakker gehouden door te schuren tegen het metaal. Een beetje rammelen was genoeg om Ielke kwaad te krijgen, missie geslaagd! Mijn kippetjesvrienden waren ook aan het helpen door te kraaien (of toch te proberen), en uiteindelijk vertrokken deze kinderen terug naar hun eigen nest.

Na het opstaan hebben de hondjes mijn stal volledig uitgekuist, zelfs de spinnenwebben! Prachtig, dan kan ik eindelijk terug slapen in vers stro. Daarna reden ze weg met een tractor en hebben ze blijkbaar ook mijn ponyvrienden gewassen. Met speciale peirdenzeep. De paardengroep zat ondertussen te spelen in mijne strostal en gaf ook nog de kleine dieren eten. Mijn vriend het veirken riep dat ook haar stal was uitgekuist en dat ze Katrien heeft doen verschieten door ineens recht te springen. Er was ook iets met rode biet maar dat heb ik niet verstaan. Ik ben een peird he, ik hoor niet meer zo goed door het haar in mijn oren.

De kattengroep had activiteiten met dingen blind ruiken en proeven, zoals echte varkentjes. En ook iets met wandelen met de pony’s. De geiten waren op ontdekkingstocht naar de ganzenplas, en kwamen ondertussen ook bijen in de grond tegen. En vonden de elektriciteit uit door aan een draad te komen. Wat ineens een nieuw kapsel opleverde. Daarna was er ineens vuur en een dikke wespspin. De kippengroep zat weer in hun tent om spelletjes te spelen en olie te maken, en een zalfje of zoiets. De rook van de koeiengroep waaide over mijn stal en ik rook de kip die ze aan het roosteren waren onder de grond. En de patatjes en courgetten, amai da rook lekker!

Na het avondeten begon er luide muziek en ik kreeg schrik en heb mij verstopt tot het over was. Wel goeie schijfjes, maar iedereen zong te luid mee dus ik verdween. Slaapwel he, tot morgen!

Foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten